Sorry sorry

Det går inte så fort i min blogg när det gäller uppdatering. Kanske för att vi flyttar ganska långt, och jag inte är där så ofta. Det går bra ändå, har varit där och fotat. Grunden är i princip färdig. Gött.

Huset kommer om drygt en vecka. Hela vårt nuvarande hus är fullt med packlådor, i all röra finns det dock en plan för hur det ska fungera. Det ser kaotiskt ut och vissa dagar är det det, veckogräsänka med småbarn som jag är...Aber ich klage nicht!!!
Snart är vi alla tillsammans igen och det i ett splitternytt hus, kan det bli bättre????

Jag har fått en liten skrämmande försmak av vad livet kommer vara utan mina klippor  till grannfruar. Semester i all ära men MÅSTE de åka iväg precis innan vi ska flytta!!!!???? Och måste jag ta in post till ALLA? Har jag inget annat att göra, tro? Jag hoppas de kompenserar mig med att komma på min Wine-Dine-& Blow-the-house-down-tillställning... ;)

Lägger in några kort för att liva upp bloggen lite. Det går undan....ååååh - jag längtar...

Maken gjorde ett bejublande framträdande som byggman - eller snarare demolerare...I vilket fall som helst så fick han ner några björkar som stod ivägen, och det med bravur. Önskar bara att jag hade varit där för att bevittna honom kämpa i sitt anletes svett...haha 
 Makens del av bygget...

Så här såg det ut första gången jag besökte tomten efter att grundarbetet startat. Man tror ju ff inte att det ska bli en trädgård där en vacker dag...
Här ska grunden stå...

En annan hade väl grävt för hand med snöspade...det känns sååå skönt att leja
bort sånt här skitgöra till någon som är kunnig och det är han vår Grundman.
Arbetsredskap

Jajamensan - här händer det grejer minsann!!! Fast är det så stort egentligen...
Tänk om huset inte får plats...haha...jag är iaf HELT imponerad!!!
Grunden byggs

På onsdag åker jag upp på inspektion igen...mer foton att vänta alltså!
Tjing på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0