Tiden går så fort

...och jag är SÅÅÅ kass på att blogga uppenbarligen. Men nu ska jag ta mig i kragen och åtminstonde uppdatera er lite grann igen.

Huset står kvar, och det har poppat upp fler runt om oss. Inte just bredvid oss, det är nog nåt skumt med våran sida av gatan...det har varit lite svårsålt. Men ett hus har kommit upp iaf - så långt i från vårt som bara är möjligt.
Jag skrev sist förra sommaren...det har hänt en del sen dess. Under vinterhalvåret 08-09 så gjorde vi inte så mycket. Vi bytte köksbord, men det går väl inte under kategori husbygge. :)
Vi lade ner mycket tid och möda och omsorg på gräsmattan under vår o sommar. Den höll sig fin, vi lånade gräsklippare 2008, men i maj 2009 fick vi köpa en egen, det gick inte att fara tvärs över byn med bil för att kunna klippa gräset.

I augusti kom en svåger och hjälpte oss göra altan, så nu är liksom allt klart! Allt som är måsten s.a.s. Vi har ff en lista på vad mer vi skulle vilja göra, men lite kan man ju spara på. El till garaget står på den listan.

Trädgårdsland skaffade vi oss i sommar! Det ni! Och denna sommar ska vi försöka dela upp grödorna med grannen som också har land. :) Vi har fyra grannar än så länge, riktigt trevliga allihop, fast såhär på vintern så syns eller hörs de inte så mycket. De andra gatorna är nästan fulla med hus, o där har vi lärt känna lite folk också. Vi trivs ff i vårt hus på vår gata i vår lilla by. Huset fungerar nästan felfritt.
Vi har haft lite problem med Hjältevadshus som absolut inte ville lyssna på oss ang. fallet på golvet i duschen. Men nu har vi fått rätt iaf, för det kom upp vatten genom fogarna i klinkersen... Så fort serviceteamet kommer till våra trakter ska de fixa problemet med läckaget som det uppenbarligen finns, och sen ska vi få nytt klinkers.
:)

På listan står nog också gardiner till vårt sovrum, det har vi ff inte, annars tycker jag att vi har varit väldigt duktiga med att inreda hemmet.
Jag ska lägga in lite foton om nån dag eller så.
Tjing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0