Välkommen till min nya blogg!

Nu så äntligen ska jag bli lika duktig som alla andra och blogga lite. Om vad??? Jag vill ändå vara fortsatt anonym, internet är ju lite skumt ändå...hehe

Iaf, snabbpresentation av mig: Kvinna drygt 30, som av bara farten utsetts till byggherren i familjen. Familjen i övrigt består av 2 barn - en i skola, en på dagis. En make som är guld!!! Och bara min...=) INGA husdjur till barnens förtret.

Att blogga om vårt vardagsliv kan väl bli rätt trist för gemene man att läsa, så varför inte blogga om vårt husbygge? Japp, för vi bygger ett hus!!!!! Yippie...en sån där dröm som man aldrig riktigt vågat drömma...
Eller tja - bygger o bygger - vi har inte väl inte direkt tänkt att överanstränga oss på nåt sätt....det är inte så att vi står och spikar helt själva...knappast! Hm...vill vi skilja oss finns det enklare och billigare sätt att fördärva ett förhållande på...

Med våra erfarenheter från vårt radhusboende så vore det alltför optimistiskt att tro att något annat än helentreprenad skulle passa oss. Förutom detta viktiga krav så hade vi två till som satte ribban för vilket husbolag vi skulle anlita. I mars kom idén och två veckor, en massa telefonsamtal, kataloger och kalkyleringar senare hade vi bestämt oss för Hjältevadshus. De hade bra hus, bra planlösning, fin standardutförande, HELENTREPRENAD, själig kostnad och SNABB LEVERANS, som också var viktigt. Och en oerhört bra och trevlig säljare, vår Steffe.  
Ett Björken bygger vi...det blir jättefint.

På ett ungefär så här är det tänkt att huset ska se ut när det är klart:
Hjältevadshus - Björken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0